Ännu ett matrelaterat inlägg.

Ibland händer det att jag zappar förbi programmet "du är vad du äter". I det programmet finns ett inslag som alltid är med, där allt deltagaren (offret?) ätit under en vecka ställs upp på ett bord så att man ska kunna förfasas. Ofta slutar det med att någon gråter. Hursomhelst. Sedan min man blev så fantastiskt uppstyrd och började storhandla varannan vecka har vi ett sånt bord ibland. Det här är alltså ungefär vad vi äter på två veckor, plus lite hygienartiklar. Om man tänker bort tvåkilosförpackningarna av socker och ketchup tycker jag att det ser helt okej ut.




Alltid när vårt köksbord ser ut såhär blir jag nästan religiös. Tänk vilken förbannad tur vi har. Som bara kan gå till affären och plocka på oss massor av färska grönsaker och frukter, kyckling, kött, tofu, allt möjligt. Bara sådär! Som får se våra barn glatt sleva i sig spenat och lax, bli runda, glada, långa och friska. Allt för att vi föddes i rätt land, med rätt förutsättningar.

Kommentarer
Postat av: Carina Alm

....och av rätt föräldrar, med rätt gener som gav er de allra bästa förutsättningar.

GLÖM ALDRIG DET!!!!!

2012-06-11 @ 07:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0