Pojkar, flickor och sånt!

Det här med barnkläder. Det är ju svårt. Sigvard har alltid gillat färgglada kläder, och får han välja själv ser han ut ungefär såhär. 



Ska man gå i en affär och handla måste man oftast välja flick eller pojkavdelning. Han är en pojke, så nog måste man gå dit? Där finns inga kläder som är roliga. 

På jobbet här om dagen beställde en kvinna en barnbox av mig. Till dessa finns leksaker, ofta något som riktar sig mot pojkar och något som riktar sig mot flickor. "Det är till ett rosa barn" sa hon. Det var fint, tyckte jag. Nästa gång jag är ute och handlar till min knasiga unge ska jag svara expediten så när han/hon frågar om det är till en pojke eller flicka. Det är till ett rosa barn. Min fina, knasiga, rosa unge.

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är härligt så länge det varar <3, men nu har H kommit dit att han deklarerar att han inte kan ha sin rosa kattröja för då retar de honom på förskolan. Vi har såklart pratat med pedagogerna, men det hjälper liksom inte. :|

2012-06-12 @ 08:11:25
Postat av: Karolina

Nej, det finns säkert inte mycket att göra åt saken. Klart man kan prata med ungarna, men det är ju samhället som är problemet.



På Sigges förskola finns det massor av rosa ungar, både flickor och pojkar. Några av de riktigt koola, stora pojkarna också. Då blir det lättare, tror jag. För ungefär ett år sedan sa han att han blev retad, men inte nu längre.

2012-06-12 @ 09:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0