Pyssla

Min son är inte jättemycket för att måla, rita och pyssla. Han har inte ro att sitta stilla riktigt. Ibland orkar han sitta en liten stund och peta ihop saker, men då får man vara snabb på att rädda resultatet innan det slits i bitar och strösslas över lägenheten ;)




Som den goda moder jag är (alla vet att det är sånt som goda mödrar ska göra) gjorde jag trolldeg en dag.




Vätskepaus. Namnskylten på dörren har Sigges kompis Emilia gjort.



Kakor!




Och en gubbe blev det.



Vill också visa några saker som Sigge har målat och ritat. Fågeln i mitten är en present från Kurt och Carina, handavtrycken gjorde jag och Sigge tillsammans och lilla my ritade jag, men allt annat har han målat och ritat själv. Älskar den ledsna, gröna gubben nästan längst ner. Det var en av de första figurerna som Sigge ritade. Huvudfotingen ritade han efteråt, mycket pliktskyldigt, för huvudfotingar måste man ju rita.  De målade gubbarna längst upp är Sally, jag, Tobias och Sigge. Alla fick navlar, men Tobias var den enda som fick hår ;) Målningen som ser ut att vara hämtad ur "Ringu" föreställer ett öga.

Kommentarer
Postat av: Carina Alm

Åh, tänk om "mormorkonstpedagog" fått vara med.

Vilka framsteg i sin skaparbana den lille gossen då fått göra

2012-06-13 @ 13:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0