Så nära en matblogg jag kommer!

Min fina vän Jenny undrar varför jag inte har någon matblogg. Orsakerna är många. T ex orkar jag inte stå och fippla med ätbara blommor och måla möblerna vita för att sedan sandpappra dem och kalla det hela "lantligt chict", dels fotar jag hellre än bra, dels finns det så många som lagar mycket mer spännande mat än jag. Hur som helst så har det samlats en del matbilder under de senaste åren. Jag tänkte lägga ut dem här och hoppas att någon peppas att laga något roligt.

Typisk lunch när jag är ensam hemma! Pasta med massor av chili, brödsmulor, sardeller, vitlök stekt i hutlösa mängder av olivolja + lite citron och persilja. Saker vi alltid har hemma. Äts med fördel framför tv:n tittandes på skräp. Tobias säger att jag inte tittar på något på tv som inte innehåller övernaturliga element, föräldralösa barn på internat och etniska stereotyper och det är väl inte en alltför orättvis beskrivning.




Ibland måste man göra paj bara för att ha en ursäkt att göra vaniljsås. Vaniljsås är nog det godaste jag vet, alla kategorier.




Vaniljsås med tusen miljoner delikata små prickar!



Vilket osökt för oss in på de här små skönheterna, tapiokapärlor. Om man kokar dessa tillsammans med klassiska vaniljsåsingredienser blir det nämligen något som i folkmun kallas för tapiokapudding. Den - perfekta - ursäkten - att - äta - vaniljsås - bara - som - den - är.




Mmmmm. Vaniljsås. Arrrrrlllll.

Kommentarer
Postat av: Fredrik M

Den där pastan låter ju riktigt bra, finns det nåt slags recept eller är det random mängd av alla ingridienser tills man tycker det funkar?



Och vart köper du tapiokafrön? Borde ju iofs orka googla själv men har du nåt bra ställe så är det ju smidigare ;)

2012-06-07 @ 23:22:29
Postat av: Carina Alm

Spelar ingen roll om det är mat eller vintasch

jag blir lika glad varje gång jag ser nya bilder

(Oj, det där kanske kändes lite "på")

2012-06-08 @ 08:00:37
Postat av: Bia

Mums, mums

2012-06-08 @ 15:40:41
Postat av: Karolina

Freddan: Pastan höftar man fram sådär som man vill. Jag tror att det fanns ett recept för länge sedan, men vart det är nu vet jag ej. Till en person brukar jag ta en bit bröd, en chili, en vitlöksklyfta, tre sardeller, zest från en citron och en näve persilja. Score!



Tapiokapärlor råkade jag köpa på ett asiatiskt livs. Jag trodde att det var strössel, men de smakade inget vidare på cupcakes. Googlade på namnet och hittade ett recept. I Asien har man dem i sött, kallt, karamellfärgat te också, verkar sjukt gott.

2012-06-08 @ 19:48:25
Postat av: Freddan

Thänks! Terrar pastan vilken kväll som helst ;)



Hörde förresten att du/ni har vägarna förbi uppåt i sommar, går det att klämma in nåt häng kanske?

2012-06-13 @ 09:15:01
URL: http://souleftea.wordpress.com
Postat av: Karolina

Vill gärna ses och hänga! Numera är väl Casa del Modin en självklar etapp i varje Sollefteåtripp?

2012-06-18 @ 08:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0